Aktuelt

Les mer om våre prosjekter og bedriftsnyheter

Hva må du tenke på ved valg av fremdriftssystemer?

Når du skal velge nytt fremdriftssystem til fartøyet ditt, er det flere faktorer du må vurdere for å sikre at du får et system ...

Les mer

Dyno Engine Brake med  dataovervåking - når sikkerhet er din høyeste prioritet

Vår innovative Dyno Engine Brake har akkurat blitt enda bedre. Du kan nå dra nytte av sanntidsdata integrert direkte i ...

Les mer

Tiltak for å redusere utslipp på mindre fartøy

I den globale streben etter å redusere våre total utslipp spiller maritim industri en avgjørende rolle. Mens større skip ofte ...

Les mer

ABC og Frydenbø utvider strategisk samarbeid for salg av nye motorer i Danmark, Island og Færøyene

ABC Engines og Frydenbø Industri AS utvider sitt strategiske samarbeid, med fokuset på salg av nye motorer og servicetjenester. ...

Les mer

Hvordan fungerer SCR anlegget NOx ATS fra Frydenbø?

Selektiv katalytisk reduksjon (SCR) er en avansert teknologi som brukes til å redusere nitrogenoksid (NOx)-utslipp fra eksosen ...

Les mer

Testing av livbåtmotorer med Dyno Engine Brake fra Frydenbø

Innovasjon innen maritim sikkerhet utvikler seg kontinuerlig, og det nyeste gjennombruddet kommer i form av Dyno Engine Brake, en ...

Les mer

Eide Fjordbruk elektrifiserer arbeidsbåten Mauren

Sentralt i Eide Fjordbruks definisjon av bærekraft ligger det at man må ta vare på fjorden og miljøet slik at andre kan høste fra ...

Les mer

Hva er IMO Tier III-kravene, og hvorfor er det viktig?

IMO Tier III refererer til de internasjonale maritime organisasjonens (IMO) krav til utslippsstandarder for nitrogenoksid (NOx) ...

Les mer

Hvordan hybrid fremdrift kan redusere totale utslipp og drivstofforbruk på mindre fartøy

Hybrid-drevne motorer for mindre fartøy er en av de store fremskrittene for å redusere klimagassutslippene og drivstoffutgiftene, ...

Les mer